Νέα:
Σαββάτο 27 Απριλίου 2024

Shoutbox!

Toula Aretaki

19-02-2024 13:17
Καλημέρα,γνωρίζει κανείς εάν το πτυχίο διοίκησης επιχειρήσεων μπορούμε να πάρουμε βεβαίωση χρήσης H/Y;

Debbie422657

11-01-2024 00:11
Καλησπέρα σας, ψάχνω σημειώσεις για μαθήματα του οικονομικού. Υπάρχει κάποιος που μπορεί να με βοηθήσει;

Alexis92

31-10-2023 21:12
γερασαμε

Timos Chartios

17-08-2023 03:00
Ψάχνω ρε παιδιά την Ιωάννα μετά από χρόνια από Διοίκηση ήταν στη ΠΑΣΠ το2010. Χαθήκαμε πέρασε δεκαετία και...

elisavet

03-04-2023 14:47
Καλησπερα μετα απο καιρο μπηκα και εγω να ζητησω υλη, σημειωσεις. μακρο αγγλικα διοικ.ολ. ποιοτητας,μαρκετινγ οτι εχετε

mar99

08-03-2023 05:33
εχω τελειωσει τει σερρων 1999 διοικηση οικονομια τμημα λογιστικης απο που θα παρω μια βεβαιωση σπουδων που χρειαζομαι

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ@

28-02-2023 10:03
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ!
ΕΧΩ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΞΑΜΗΝΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΩΡΑ. ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ?ΕΥΧΑΡΙ

sony400

07-02-2023 21:03
Άλλη μια εξεταστική έφτασε στο τέλος της σχεδόν. Εύχομαι σε όλους/ες να έφτσαν λίγο περισσότερο στον στόχο τους.

ALS

23-10-2022 17:28
Καλησπέρα!!Πέρασαν 12 χρόνια που ήμουν πρώτο έτος !! 😅

marios9

17-10-2022 11:16
Καλημέρα σε όλους.

armiertz

24-09-2022 15:44
Είμαι στην Λογιστική. Έχω να έρθω πολλά χρόνια και έχουν αλλάξει πολλά. Για αυτό θέλω σημειώσεις μπας και πάρω το πτυχίο

tonidemis

24-09-2022 00:18
Armiertz Σου έστειλα μήνυμα

armiertz

03-08-2022 12:50
Μπορεί να μου πει κανείς που μπορώ να βρω σημειώσεις των μαθημάτων γιατί η παρουσία μου στα μαθήματα είναι λίγο αδύνατη

armiertz

03-08-2022 12:49
Καλησπέρα. Είμαι καινούρια στο forum αλλά παλιά φοιτήτρια του τει που επιτέλους πήρα την απόφαση να ολοκληρώσω το πτυχίο
 

Sérmac

28-07-2022 19:25

Εμφάνιση 50 τελευταίων
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Χάσατε το email ενεργοποίησης;
27 Απριλίου 2024, 20:08

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης

Μέλη
  • Σύνολο μελών: 5294
  • Τελευταία: AreusTes

Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 83541
  • Σύνολο θεμάτων: 10650
  • Σε σύνδεση σήμερα: 94
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1245
  • (16 Απριλίου 2022, 00:20)

Συνδεδεμένοι
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 69
Σύνολο: 69

Για να γραφτείτε σε κάποια ομάδα μελών, πατήστε εδώ.

Μέσα Μεταφοράς

Αστικό ΚΤΕΛ Σερρών
ΚΤΕΛ Ν. Σερρών
Δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Πρόσφατα

Υπηρεσίες ΕΔΕΤ

Εύδοξος
Okeanos
Άτλας
Ακαδημαϊκή Ταυτότητα
Σελίδες: [1]   Κάτω
Εκτύπωση
Τα ΑΕΙ, θύμα κομματικών παιχνιδιών
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα. Αναγνώστηκε 1442 φορές.
synzeus
Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ
BEng in Informatics and Communications
*
Μηνύματα: 2906
Θετικοί ψήφοι: +249

Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Άντρας WWW
25 Μαΐου 2008, 13:14
0


Παράθεση
Το γαϊτανάκι των ελιγμών με αφορμή τις αντιδράσεις στις πρυτανικές εκλογές.

«Μην απορείτε. Όλα μπορούν να συμβούν στα πανεπιστήμια. Είναι χωνευτήρι εδώ των πάντων. Για να προχωρήσει η κατάσταση απαιτείται να φύγουν τα κόμματα από τα ιδρύματα. Πώς, όμως, μπορεί να γίνει αυτό όταν και εμείς δεν αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας; Δεν αξιολογούμαστε, δεν δίνουμε λογαριασμό, ενώ επιτρέπουμε στα κόμματα να αλωνίζουν γιατί στην Ελλάδα μόνο με το κομματικό ρουσφέτι μπορείς να προχωρήσεις».

Απογοητευμένος ο έμπειρος πανεπιστημιακός, σχολίαζε, μιλώντας στην «Κ», τις κλοπές των καλπών σε διάφορα ιδρύματα από φοιτητές της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, τις αναβολές των πρυτανικών εκλογών, αλλά και την τελευταία συμβολική κατάληψη από φοιτητές των γραφείων της πρυτανείας, την οποία ο πανεπιστημιακός... υπέμεινε.

Στις συμπληγάδες του μικροκομματισμού βρίσκονται για μία ακόμη φορά τα δημόσια πανεπιστήμια. Τα κόμματα και οι «θυγατρικές» τους φοιτητικές παρατάξεις συναγωνίζονται για το ποιος θα κερδίσει τις εντυπώσεις, ξεχνώντας το βασικό στοιχείο: «Τα θέματα παιδείας απαιτούν εθνική συναίνεση», παρεμβαίνει μιλώντας στην «Κ», ο πρύτανης του ΕΜΠ κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης.

Το κομματικό παιχνίδι εντυπώσεων στα ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ διαδραματίζεται με αφορμή τις πρυτανικές και προεδρικές εκλογές κατά τη ρύθμιση του νέου νόμου-πλαισίου, η οποία προβλέπει την καθολική ψηφοφορία των φοιτητών και όχι δι’ αντιπροσώπων που όριζαν οι φοιτητικές παρατάξεις (όπως ήταν η προηγούμενη ρύθμιση). «Μπορεί να υπάρχουν επιχειρήματα για πολλά τρωτά σε διατάξεις του νέου νόμου-πλαισίου, όμως η διάταξη περί καθολικής ψηφοφορίας των φοιτητών είναι σαφώς ένα πολύ θετικό βήμα. Πλήττει τη δύναμη των φοιτητικών παρατάξεων. Και αυτό λέει πολλά», συμπληρώνει πρύτανης περιφερειακού πανεπιστημίου.

«Πόλεμος ανακοινώσεων»

Και καθώς οι αντιδράσεις συντηρούνται από τις μικροομάδες των φοιτητών της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, το γαϊτανάκι των κομματικών επιδιώξεων αποτυπώνεται αδρά. Ο υπουργός Παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης - σε μία προσπάθεια να προχωρήσει η εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, έχει ξεκαθαρίσει ότι τα ιδρύματα διαθέτουν τα μέσα και τη διοικητική αυτοτέλεια να ρυθμίσουν τα του οίκου τους. Αλλωστε, οι πρυτανικές εκλογές είναι ουσιαστικά και το «τεστ» για την εφαρμογή του νόμου-πλαισίου και την προώθηση των μεταρρυθμίσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως επιδιώκει η κυβέρνηση.

Ο πόλεμος ανακοινώσεων και δηλώσεων ανάμεσα στα κόμματα της αντιπολίτευσης, καταδεικνύει την προσπάθειά τους να κερδίσουν κομματικά οφέλη, την ίδια στιγμή που ο πανεπιστημιακός κόσμος αλλά και η κοινή γνώμη καταδικάζουν τα φαινόμενα βίας. Είναι χαρακτηριστική η στροφή που καταγράφεται και στη στάση του Συνασπισμού, η Πολιτική Γραμματεία του οποίου τόνισε ότι «ο ΣΥΝ ξεκαθαρίζει ότι η καθολική ψηφοφορία αποτελεί πάγιο δημοκρατικό αίτημα της δικής μας Αριστεράς, όταν εξασφαλίζονται όροι για την διεξαγωγή μιας πολιτικής διαδικασίας».

Η ανακοίνωση αυτή ήλθε λίγο μετά τις δηλώσεις της υπεύθυνης Παιδείας ΠΑΣΟΚ κ. Αννας Διαμαντοπούλου υπέρ της καθολικής ψηφοφορίας και των ανοιχτών πανεπιστημίων, στο πλαίσιο της ευρύτερης καταδίκης των φαινομένων βίας. Η κ. Διαμαντοπούλου σχολίασε δηκτικά ότι «ένα θετικό βήμα από πλευράς ΣΥΝ ξεκαθαρίζει σε ένα βαθμό το τοπίο, γιατί στο παρελθόν η στάση του υπήρξε προβληματική για πολλά πράγματα από αυτά που έγιναν στα πανεπιστήμια». Αλλωστε, το αριστερό σκέλος της νεολαίας του ΣΥΝ, όπως επίσης και το αριστερό σκέλος της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (τοποθετείται πολιτικά στον ΣΥΡΙΖΑ), συγκλίνουν με τα μέλη της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς στις πρόσφατες αντιδράσεις.

Από την πλευρά της, η νεολαία του ΚΚΕ ζητεί από τους φοιτητές να απέχουν από τις πρυτανικές εκλογές, ώστε να μη νομιμοποιήσουν τις διαδικασία και ευρύτερα την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων. Ομως, η φοιτητική παράταξη Πανσπουδαστική (ΚΚΕ) επιτέθηκε σε καθηγητές πανεπιστημίου που, σύμφωνα με την ίδια, ευθέως υποστήριξαν τον ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές, και τώρα είναι υπέρ της εφαρμογής του νέου νόμου-πλαισίου που ψήφισε κυβέρνηση.

Η «Πρωτοβουλία»

Η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει χάος στα ΑΕΙ. Μάλιστα, πηγές του υπουργείου Παιδείας ανέφεραν στην «Κ» ότι δεν υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη για την περίπτωση που δεν πραγματοποιηθούν οι εκλογές έως τη λήξη της θητείας των απερχόμενων διοικήσεων στις 31 Αυγούστου.

«Οι λαθεμένες κομματικές και πολιτικές επιλογές έχουν καταντήσει το ελληνικό πανεπιστήμιο θλιβερή εξαίρεση στον ευρωπαϊκό χώρο», τονίζουν στην παρέμβασή τους οι πανεπιστημιακοί της «Πρωτοβουλίας», η οποία είχε πρωτοστατήσει για να γίνει ουσιαστικός διάλογος για τον νόμο-πλαίσιο και τις μεταρρυθμίσεις που πρέπει να δρομολογηθούν και ήταν η κεντρική συνιστώσα της λεγόμενης «κίνησης των 1.000 πανεπιστημιακών». Και συνεχίζει: «Οταν στις άλλες χώρες αναζητούν νέους δρόμους για τη γνώση και την έρευνα, εμείς κλείνουμε τα πανεπιστήμια για να μην ισχύσει η καθολική ψηφοφορία, για να μη γίνει μακροχρόνιος προγραμματισμός, για να μη γίνει αξιολόγηση, για να μην υπάρξει λογοδοσία στην κοινωνία»...

Αποφασισμένοι για τη μεταρρύθμιση

Του Ευριπιδη Στυλιανιδη*

Η κυβέρνηση εμπιστεύεται τις δημιουργικές δυνάμεις του Δημόσιου Πανεπιστημίου και επενδύει σε αυτές. Δεν διακατέχεται από φοβικά σύνδρομα έναντι του Μη Κρατικού Πανεπιστημίου, γι’ αυτό και υποστηρίζει την ελευθερία επιλογής του νέου Ελληνα.

Πιστεύει ότι το Δημόσιο Πανεπιστήμιο προστατεύεται από την απαξίωση μόνον όταν η ακαδημαϊκή κοινότητα και το φοιτητικό κίνημα διαφυλάττουν τις δημοκρατικές διαδικασίες μέσα στα αυτόνομα ΑΕΙ. Δεν είναι δυνατόν ακραία μικροσύνολα να καταλύουν τη δημοκρατία που με τόσους αγώνες γενεών κατακτήθηκε και να φυλακίζουν το δημόσιο ελληνικό πανεπιστήμιο στη βία και την υποβάθμιση.

Είναι θετικό ότι η πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων και της ακαδημαϊκής κοινότητας αμύνεται.
Εμείς είμαστε αποφασισμένοι δίνοντας τη μάχη βήμα βήμα με σύμμαχο την ελληνική κοινωνία να πραγματώσουμε την αλλαγή και τη μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

* Ο κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης είναι υπουργός Παιδείας

Δεν πρέπει κανείς να μένει αδρανής


Της Αννας Διαμαντοπουλου*

«Παιδιά σηκωθείτε να βγούμε στους δρόμους». Η προτροπή μάς αφορά όλους. Η κατάσταση στα πανεπιστήμια έχει φτάσει σε σημείο που δεν επιτρέπει σε κανένα να μένει αδρανής. Χρειάζεται μία ολοκληρωμένη και επεξεργασμένη μεταρρύθμιση που να δίνει πραγματική αυτονομία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με αξιοκρατία, χρηματοδότηση και εξωστρέφεια.

Αντί γι’ αυτό, ο υπουργός Παιδείας επιδεικνύει μία επικίνδυνη και αναιτιολόγητη εμμονή στην αναγκαιότητα των μη κρατικών πανεπιστημίων, η οποία, όπως υποστηρίζει, είναι προϋπόθεση(!) για να βγουν από το τέλμα τα δημόσια πανεπιστήμια, ενώ ταυτόχρονα συμπεριφέρεται με αυταρχισμό και αλαζονεία στην πανεπιστημιακή κοινότητα. Από την άλλη πλευρά, πολιτικές δυνάμεις με επιρροή σε μία μικρή αλλά μαχητική μερίδα φοιτητών επιλέγουν τα κλειστά πανεπιστήμια.

Τα άκρα ανατροφοδοτούν την κρίση σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης, σε βάρος των φοιτητών και του μέλλοντος της χώρας. Υπάρχει πλέον συναίνεση και προθυμία για μια ουσιαστική συμμαχία αποτροπής της άγονης βίας, για μια συστράτευση όλων των δυνάμεων που προσδοκούν μια πραγματική αλλαγή στον χώρο της παιδείας.

* Η κ. Αννα Διαμαντοπούλου είναι βουλευτής, πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Παιδείας.

Για τη δημόσια παιδεία

Του Ευκλειδη Τσακαλωτου*

Οι δυνάμεις και τα άτομα της ριζοσπαστικής Αριστεράς που πέρυσι έδωσαν τον νικηφόρο αγώνα κατά της αναθεώρησης του άρθρου 16 δεν είναι μόνο περήφανοι, αλλά και πεπεισμένοι ότι έχουν τη δυνατότητα να εμποδίσουν την προσπάθεια της κυβέρνησης να εφαρμόσει με νομοθετικές ρυθμίσεις, και τη «διασταλτική» ερμηνεία του Συντάγματος, ό,τι δεν κατάφερε με την αναθεώρηση. Αυτή η αυτοπεποίθηση πηγάζει από την προσήλωση στην αξία της δημόσιας παιδείας ως συλλογικό εγχείρημα.

Αυτή η τόσο θεμελιακή αξία απαιτεί να μην περάσουν τα τετραετή προγράμματα που σκοπό έχουν να αυξήσουν την εξάρτηση των πανεπιστημίων από το κράτος και από τον ιδιωτικό τομέα, ή οι μάνατζερ που σε κάποια στιγμή θα πάρουν τη θέση των συλλογικών οργάνων. Είναι λογικό η κυβέρνηση, αλλά και το ΠΑΣΟΚ που από καιρό έχει χάσει την πίστη του σε ό,τι είναι δημόσιο, να θέλει να μετατοπίσει την ατζέντα αλλού. Ο ρόλος μας είναι να πείσουμε την κοινωνία για το δημόσιο πανεπιστήμιο που οραματιζόμαστε.

* Ο κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος είναι καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΝ.
Πηγή
Τελευταία τροποποίηση: 25 Μαΐου 2008, 13:20 από synzeus Καταγράφηκε
Empire
Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ
***
Μηνύματα: 294
Θετικοί ψήφοι: +45

Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Απάντηση #1 - 20 Απριλίου 2010, 17:47
0

Τομές στα πανεπιστήμια

Από τον Ξενοφώντα Κοντιάδη

Εναν από τους κυριότερους λόγους που η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε τέλμα αποτελεί η χαμηλή της ανταγωνιστικότητα, η έλλειψη καινοτομίας, ο περιορισμένος επιχειρηματικός δυναμισμός της. Η ελληνική οικονομία δεν παράγει τίποτα νέο, συνεχίζοντας κατά βάση να ανακυκλώνει τις δύο παραδοσιακές της «βιομηχανίες», τη ναυτιλία και τον τουρισμό, που όμως επίσης υποχωρούν υπό το βάρος και της κρατικής αναποτελεσματικότητας.
Η αποτελμάτωση της ελληνικής οικονομίας είναι αλληλένδετη με την υποβάθμιση των ελληνικών πανεπιστημίων, με αξιοπρόσεκτες πάντως εξαιρέσεις ερευνητικής και διδακτικής αριστείας. Τα ελληνικά πανεπιστήμια μοιάζουν παγιδευμένα αφ’ ενός στον ασφυκτικό κρατικό εναγκαλισμό, που δεν επιτρέπει την πολυτυπία, την εξωστρέφεια και τη δημιουργικότητα και, αφ’ ετέρου, στα συντεχνιακά μικροσυμφέροντα μιας μειοψηφικής «ακαδημαϊκής νομενκλατούρας», που ενδιαφέρεται ιδίως για την αναπαραγωγή της και τη διατήρηση δημοσιοϋπαλληλικής ή νεποτικής υφής κεκτημένων. Τι μπορεί να περιμένει κανείς όταν, για παράδειγμα, σε μεγάλα πανεπιστημιακά τμήματα έχει καταγραφεί το φαινόμενο ο ένας στους τρεις διδάσκοντες να συνδέεται με στενούς οικογενειακούς δεσμούς με άλλους διδάσκοντες του ίδιου τμήματος; Οταν η «συναλλαγή» μεταξύ των υποψηφίων για τα πανεπιστημιακά αξιώματα και των φοιτητικών παρατάξεων αποτελεί συνήθη πρακτική; Οταν ο θεσμός του ασύλου δεν λειτουργεί πλέον για την προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, αλλά για τον εκφοβισμό εκείνων που διαφωνούν με όσα ορισμένες «δυναμικές μειοψηφίες» θεωρούν θέσφατα; Οταν η αξιολόγηση των διδασκόντων διαπνέεται από πελατειακή ή γραφειοκρατική νοοτροπία;

Τα προβλήματα της πανεπιστημιακής διακυβέρνησης έχουν από μακρού επισημανθεί, όπως και η συσχέτισή τους με τη διαρκή υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών. Καλύπτονται ωστόσο κατά κανόνα από μια συνωμοσία σιωπής ή συνενοχής, είτε για να μη διαταραχθούν οι ισορροπίες των αμοιβαίων μικροεξυπηρετήσεων είτε ακόμη και για να μη διακινδυνευθεί ο προπηλακισμός των παραφωνούντων, όπως έχει κατ’ επανάληψη συμβεί. Πώς μπορεί λοιπόν αξιόπιστα να διεκδικηθεί υπό αυτές τις συνθήκες η κατοχύρωση της αναγκαίας πανεπιστημιακής αυτονομίας; Παρ’ όλα αυτά, τη στιγμή που το δημόσιο πανεπιστήμιο νοσεί, υποχρηματοδοτείται, κακοδιοικείται, νομιμοποιώντας έτσι ταυτόχρονα τον εγκλωβισμό του στις κρατικές παρεμβάσεις, ο δημόσιος διάλογος για την ανώτατη εκπαίδευση επικεντρώνεται σε θέματα όπως η αναγνώριση των κολεγίων και των πτυχίων τους, η βάση του 10, ο μισθολογικός εξευτελισμός των καθηγητών.

Αναμφίβολα όλα αυτά είναι κρίσιμα. Ομως η ουσία του προβλήματος αφορά τη συνολική επαναθεμελίωση της αποστολής, της λειτουργίας και της διοίκησης των ελληνικών πανεπιστημίων, πριν απομειωθεί περαιτέρω το κύρος τους και τρωθεί η αξιοπιστία τους. Αν μη τι άλλο, μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν άδικη τόσο για τη «σιωπηλή πλειοψηφία» των υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακών ερευνητών και διδασκόντων, που δεν αξιοποιούνται επαρκώς στο ελληνικό πανεπιστήμιο, όσο και για τους νέους των οποίων οι οικογένειες δεν θέλουν ή δεν μπορούν να καλύψουν τα έξοδα φοίτησης στα μείζονα πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Ξενοφώντας Κοντιάδης
Καθηγητή Δημοσίου Δικαίου, πρόεδρο Κέντρου Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου (www.kontiadis.gr)  

Πηγή: www.ethnos.gr/article.asp?catid=11374&subid=2&pubid=11268968
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1]   Πάνω
Εκτύπωση